Akademia Ekspertów

Artykuły eksperckie

Większość czasu spędzasz za kierownicą samochodu? Nie zapomnij zadbać o kręgosłup!

Czy Twoja praca często wymaga siedzenia w jednej pozycji? Jeśli tak, możesz być w grupie ryzyka rozwoju chorób związanych ze zmianami zwyrodnieniowymi kręgosłupa. Dolegliwości tego typu dotykają coraz młodszych osób. Towarzyszą im nierzadko uporczywe objawy bólowe, które wymagają specjalistycznego leczenia. By im zapobiec, powinieneś zawczasu zabezpieczyć się i zainwestować w odpowiednią dawkę ruchu. Wystarczy, że będąc w pracy regularnie wykonasz kilka ćwiczeń, które zlikwidują napięcia i wzmocnią mięśnie pleców.
Po pierwsze – rozciągnij się!

Siedzący tryb pracy w połączeniu ze stresem może być naprawdę ciężki do zniesienia; według doktora Władysława Szymańskiego, obciążenie kręgosłupa może wynieść wtedy ponad sto pięćdziesiąt kilogramów. Dobrym rozwiązaniem na zastałe mięśnie może być zwykłe przeciągnięcie. Skorzystaj ze swojej przerwy i pozwól sobie na chwilę relaksu.
Unieś obie ręce do góry i maksymalnie ściągnij łopatki, prostując przy tym plecy. Wytrzymaj w takiej pozycji przez kilka sekund. Podczas ćwiczenia możesz opuścić stopniowo ramiona – pamiętaj przede wszystkim o swoim komforcie.
Po drugie – rusz głową!

Po pewnym czasie, gdy siedzisz w jednej pozycji, możesz odczuć nieprzyjemne drętwienie karku. Rozwiązanie tego problemu jest bardzo proste. Odchyl lekko głowę w tył, a potem obróć ją maksymalnie w prawo, a następnie w lewo.
Powtórz to ćwiczenie co najmniej dziesięć razy. Dzięki niemu rozluźnisz napięte mięśnie szyi.
Po trzecie – napnij mięśnie!

Kiedy dokucza Ci ból w odcinku piersiowym, warto od czasu do czasu ściągnąć łopatki. Ćwiczenie wykonywane w powtórzeniach na pewno pomoże rozluźnić zmęczone mięśnie pleców.
Wersją łatwiejszą – i bardziej praktyczną – jest cofanie ramion i wypychanie do przodu klatki piersiowej. Jest ono na tyle subtelne i proste, że możesz je robić wszędzie – podczas pracy siedzącej, w windzie czy jadąc samochodem.
Wyobraź sobie, że w pomieszczeniu jest widownia

To dobry sposób, by zawsze zachować spokój. Jeżeli dzieje się coś nieoczekiwanego, postaraj się zastanowić, jak mógłbyś postąpić, gdyby wokoło było mnóstwo innych osób.
Z pewnością chciałbyś być odebrany jako sprzedawca, który zawsze zachowuje się profesjonalnie i potrafi efektywnie radzić sobie ze wszystkimi trudnościami i zastrzeżeniami, jakie zgłasza klient. Ta zmiana perspektywy pozwoli Ci spojrzeć na sytuację z dystansu.
Po czwarte – przejdź się!

Od czasu do czasu warto zrobić sobie przerwę od samochodu i po prostu poruszać się. Jeżeli jesteś umówiony z klientem, a negocjacje mają odbyć się niedaleko, albo masz przerwę w pracy – poświęć chwilę na rozprostowanie nóg! Nie tylko odciążysz swój kręgosłup, ale również dotlenisz mózg, dzięki czemu sprawniej będzie funkcjonował podczas zbliżających się stresujących sytuacji.

Wykorzystaj też wolną chwilę, aby przejść się po pomieszczeniu. Pamiętaj, że ruch poprawia krążenie!

Możesz również łączyć ze sobą podane wyżej ćwiczenia dla lepszego efektu. Pamiętaj, że kręgosłup masz tylko jeden, a im lepiej o niego zadbasz, tym lepiej i dłużej będzie Ci służył!

Polecane artykuły

Czas to pieniądz, czyli jak zarządzać swoją pracą, aby zwiększyć jej wydajność

Czytaj więcej

Cechy idealnego handlowca. Sprawdź, które z nich posiadasz!

Czytaj więcej

Zobacz również

Kariera w Target PRO

Zobacz więcej

Akademia ekspertów

Zobacz więcej