EURO 2020, a rynek FMCG

Piłka nożna to sport cieszący się największą popularnością wśród wielu narodów na całym świecie, co czyni ją wyjątkową pod względem wartości dla mediów, reklamodawców ale i również dla całej branży FMCG.

Nic więc dziwnego, że sieci handlowe oraz producenci nie przepuszczą wyśmienitej okazji, jaką stanowią rozpoczynające się już jutro Mistrzostwa Europy 2020 w piłce nożnej. To święto piłkarskie jest nie lada gratką i przyczynia się do kilkukrotnego wzrostu sprzedaży produktów oraz zwiększenia wyników handlowych. Można śmiało stwierdzić, że wszelkie kanały dystrybucyjne – rynek detaliczny czy nowoczesny  jest przygotowany do EURO 2020 prawie tak samo dobrze jak sami piłkarze. Sklepy w całej Polsce zapełniają się systematycznie promocjami oraz wyjątkowymi ofertami związanymi z nadchodzącym turniejem. Producenci prześcigają się w pomysłach mających zachęcić konsumenta do zakupu  ich produktów. Na etykietach możemy zaobserwować logotypy związane z Mistrzostwami Europy, znajdziemy również gwiazdy piłkarskie, a na powierzchniach sklepowych widnieją ciekawe  ekspozycje związane z EURO 2020. Także w telewizji, czy mediach społecznościowych wyświetlane  są reklamy produktów, które nawiązują do zbliżających się wielkimi krokami mistrzostw.

Oczywiście za tym wszystkim idą ogromne nakłady finansowe. Reklama w telewizji  jest często kilkukrotnie droższa niż zazwyczaj, a wykorzystanie logotypu lub znanej postaci piłkarskiej również wiąże się z dużymi kosztami.

Powstaje zatem pytanie, czy tak szerokie akcje marketingowe przynoszą satysfakcjonujące zyski w szczególności dla producentów w branży FMCG?

Według badania Nielsena przeprowadzonego na 18 głównych rynkach wynika, że piłka nożna skupia zainteresowanie ponad 40% populacji, zostawiając najbliższych rywali daleko w tyle. Dla telewizji oznacza to ogromne widownie, dla mediów społecznościowych napływ followersów i wzmożone zaangażowanie użytkowników, a dla producentów rynku spożywczego wzrosty wyników sprzedażowych. Marki angażują coraz większe budżety w swoją widoczność podczas imprez futbolowych, jako że jest to praktycznie inwestycja o pewnym zwrocie. Jak pokazują wyniki ankiety przeprowadzonej przez Nielsena prawie 57% osób zainteresowanych piłką nożną przyznaje, że firmy zaangażowane w sponsorowanie futbolu zyskują bardzo dobrą opinię i chętniej są kupowane przez konsumentów.

Do topowych kategorii, które notują największe wzrosty sprzedażowe podczas Mistrzostw Europy należą:

  • Piwo
  • Słone przekąski
  • Napoje gazowane oraz niegazowane
  • Woda
  • Słodkie przekąski

Odpowiednia analiza i strategia budżetowa oraz przemyślany marketing są tutaj zdecydowaną receptą na sukces sprzedażowy, który mogą osiągnąć producenci z branży FMCG podczas zbliżających się Mistrzostw Europy 2021. Przy odpowiednim wsparciu Przedstawicieli Handlowych na wizytach lokalnych, korzyści płynące z odpowiednich inwestycji mogą utrzymywać się jeszcze długie miesiące po EURO w postaci udziałów półkowych, czy też widoczności samej marki. Taki turniej stanowi okazję i szansę na umocnienie pozycji marki w swoich kategoriach.

Najlepszego! 31 grudnia 2021
Najlepsze życzenia! 24 grudnia 2021
Target PRO dla Caritas 16 listopada 2021
Sytuacja w rynku HoReCa 24 czerwca 2021
Dedykowany Handlowiec 4 marca 2021
Awans w Target PRO 5 lutego 2021
Gratulujemy awansu! 3 lutego 2021
Co nas czeka w 2021 roku? 14 stycznia 2021
Najlepszego w 2021 roku! 1 stycznia 2021
Nie kupuj! Adoptuj! 18 grudnia 2020
Fotografia dnia pracy 24 września 2020
Target PRO dzieciom 27 sierpnia 2020
Awans w Target PRO 11 stycznia 2019
Sukcesów w 2019 30 grudnia 2018
Making of Target TV 13 listopada 2018
Jesteśmy na Targach 15 października 2018

Social media

This message is only visible to admins.

Problem displaying Facebook posts.
Click to show error

Error: Server configuration issue
Dołącz do zespołu
Szukasz profesjonalnego środowiska,
w którym Twoja kariera w branży handlowej
nabierze rozpędu? Dobrze trafiłeś.
KARIERA
Dołącz do zespołu
Szukasz profesjonalnego środowiska, w którym Twoja kariera w branży handlowej nabierze rozpędu? Dobrze trafiłeś.
KARIERA
Wszelkie prawa zastrzeżone © Target PRO 2019