Sprzedażowe i Merchandisingowe projekty sezonowe w Target PRO

Sprzedażowe i Merchandisingowe projekty sezonowe w Target PRO

Na co należy zwrócić uwagę, aby szybko i sprawnie wdrożyć strukturę sezonową w terenie?

Kompleksowe przygotowanie do sezonu pochłania sporo czasu i energii. Często trwa tyle samo co sam sezon, bądź dłużej. Stwierdzenie „liczyć siły na zamiary” idealnie oddaje czym powinniśmy się kierować przy realizacji tego typu projektów. Potrzebna jest precyzja w zorganizowaniu całego przedsięwzięcia.

Jeżeli decydujemy się na inwestycję w dodatkowe działania, powinniśmy rzetelnie zaplanować całą strategię – zaczynając od weryfikacji bazy klientów, do których chcemy dotrzeć, chętnych i gotowych do współpracy dostawców, zgodnych z naszymi oczekiwaniami, a także wykonawców, którzy będą ostatecznie decydentami. To właśnie wykonawcy – Handlowcy –  będą podejmować decyzje o skali współpracy i odpowiadać  za powodzenie projektu. Handlowcy sezonowi muszą ściśle wpisywać się w profil kandydata – REALNY, skrojony na miarę i dostoswany do danej specyfiki. Musimy być jednak świadomi, że osoby decydujące się na prace krótkoterminowe, to zazwyczaj pracownicy z potencjałem, którzy tego typu doświadczenia traktują jako szansę rozwoju kariery zawodowej. Osoby te mogą być na tyle przyszłościowe, że  w późniejszym okresie zasilą projekty długoterminowe. Rynek pracy nie obfituje w skutecznych, odnoszących sukcesy sprzedażowe Handlowców, którzy szukają wyzwań tylko na sezon. Może i sama opcja dotarcia do tego typu kandydata jest możliwa ale postawienie na niego  niesie za sobą duże ryzyko rezygnacji z pracy na rzecz innej oferty. Dobierając osoby do projektu stawiamy ostatecznie na kompetencje, które będą potrzebne w danej specyfice i które będziemy mogli rozwijać. Istotnym ogniwem jest osoba zarządzająca, która bezpośrednio pracuje z Handlowcami/Merchandiserami w sezonie. Krok po kroku nadzoruje program rozwojowy i motywuje do działania, tak jak w przypadku nowego Handlowca, który dopiero co dołącza do regularnej struktury terenowej.

Przewagą rynkową Target PRO jest to, że dział HR stanowi mobilną strukturę, znającą rynek, rozumiejącą specyfikę każdego kanału dystrybucyjnego i pracującą z Handlowcami w terenie. Dzięki temu widzimy i rozumiemy bariery, z jakimi spotykają się na co dzień Handlowcy/Merchandiserzy. Cały czas pracujemy nad rozwojem kompetencji, szkoleniami i regularnie wdrażamy skuteczne rozwiązania. Target PRO ma swoje wewnętrze struktury sprzedażowe, dlatego działania sezonowe obejmuje pełną opieką. Jest to przyszłościowe rozwiązanie, ponieważ dzięki niemu pozyskujemy pracowników do naszych długoterminowych struktur sprzedażowych.

Skuteczne i efektywne zarządzenie w środowisku aktywnej konkurencji

Aby odpowiednio pokierować zadaniami i sprostać oczekiwaniom naszych klientów stawiamy na pełny monitoring wizyty. Drzewo raportowe musi być proste, dzięki czemu Handlowiec koncentruje się na celach i ofercie. Istotne jest jak produkt wygląda w półce, jak jest pozycjonowany i jaką ma cenę vs konkurencja. Na podstawie tych informacji zarządzamy celami, dopasowujemy narzędzia tak, aby realizacja tych celów nastąpiła w określonym terminie. Dziś jest wiele rozwiązań technicznych na rynku, które w prosty sposób pomagają w tego typu analizie. Support Target PRO regularnie przygotowuje analizę wyników z podsumowaniem tygodnia. Klienci mają dostęp do Dashboardów, w których widać skuteczność online.

Zarządzanie efektami to również obecność w terenie kadry zarządzającej. ASM, który bezpośrednio odpowiada za skuteczność zespołu, również jest aktywny podczas pracy wspólnej z Handlowcem sezonowym. Udziela cennych porad i wskazówek sprzedażowych, trenuje zachowanie, a także stosowanie w rozmowie z klientem języka korzyści, czy technik zamknięcia sprzedaży. To są bardzo istotne elementy powodzenia projektu sezonowego.

Różnorodność projektów sezonowych

Różnorodność projektów, które prowadzimy sezonowo to duże spektrum indywidulanych rozwiązań dla naszych Partnerów Biznesowych. Ustalenia z klientami zaczynają się od określenia formy współpracy z wykonawcą, a kończą na rozliczeniu z naszym Klientem. Jesteśmy w pełni elastyczni i już na wstępie proponujemy model dopasowany dokładnie do celów i różnorodności zadań jakie będą finalizować wykonawcy. Sugerujemy i podpowiadamy, kiedy łączyć projekty, a kiedy powinny być dedykowane na wyłączność. Modele, które wdrażamy, od samego startu są konsekwentne i przewidywalne, przez co nie dochodzi do zniekształcenia. Organizujemy projekty presellingowe oraz te bardziej wymagające tj. vansellingowe. W presellingu współpracujemy z dystrybutorami w zakresie organizacji dostępności produktów, logistyki dostaw i materiałów POS, a także organizacji i kontroli rozliczenia. W przypadku vansellingu to wyłącznie my podejmujemy się odpowiedzialności za towar, prawidłowy stan magazynowy, a także  przechowywanie produktów w odpowiedniej temperaturze jeżeli tego wymagają, czy sprawy rozliczeniowe z odbiorcami. Odpowiadamy również za kasy fiskalne, gotówkę i cały łańcuch rozliczeń.

Prowadzimy także projekty sezonowe, które nakierowane są na działania merchandisingowo–wizerunkowe. Ich celem jest wzmocnienie pozycji produktu i bycie liderem na rynku. Część projektów merchandisingowych jest organizowana jako dodatkowe wsparcie dla lokalnych Przedstawicieli Handlowych. Merchandiser, przy współpracy z Handlowcami, w sposób elastyczny reaguje w oczekiwanym czasie np.: na nieregularne dostawy w okresie wysokiego sezonu. W strefach nadmorskich, gdzie w sezonie logistyka dystrybutorów jest bardzo obciążona, organizujemy serwisantów mobilnych, którzy dystrybuują towar do sklepów. Warto inwestować również w takie modele, których rozwiązania nie są popularne dla innych regionów w naszym kraju, jak napoje chłodzone, lody, produkty mleczne, produkty impulsowe np. słodycze, baterie, narzędzia do grillowania, a nawet ketchup. Dzięki projektom sezonowym produkty mają w tym czasie znacznie większe zainteresowanie. W wielu nawet małych sklepach klienci mają styczność z niekoniecznie ciekawą ofertą, nie ma ich ulubionych produktów, ponieważ nie ma np. dostawców. Dlatego warto wyciągać z takich obserwacji wnioski i budować realny model oraz planować cele na kolejne akcje. Target PRO pozostaje do dyspozycji swoich klientów i zapewnia swoje merytoryczne wsparcie.

Social media

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: (#10) This endpoint requires the 'manage_pages' or 'pages_read_engagement' permission or the 'Page Public Content Access' feature. Refer to https://developers.facebook.com/docs/apps/review/login-permissions#manage-pages and https://developers.facebook.com/docs/apps/review/feature#reference-PAGES_ACCESS for details.
Type: OAuthException
Code: 10
Please refer to our Error Message Reference.
Dołącz do zespołu
Szukasz profesjonalnego środowiska,
w którym Twoja kariera w branży handlowej
nabierze rozpędu? Dobrze trafiłeś.
KARIERA
Dołącz do zespołu
Szukasz profesjonalnego środowiska, w którym Twoja kariera w branży handlowej nabierze rozpędu? Dobrze trafiłeś.
KARIERA
Wszelkie prawa zastrzeżone © Target PRO 2019
Lifemotion