Nowoczesne wsparcie sprzedaży – “Social Media”

W obecnych czasach zainteresowanie potencjalnego konsumenta oraz wyróżnienie się spośród stale rosnącej konkurencji stanowi coraz większe wyzwanie dla producentów. Nie wystarczają już materiały POSM czy standy, tak jak to było kilka lat temu. Dynamicznie zmieniający się rynek FMCG, narzuca konieczność adaptowania nowych rozwiązań dla stale rosnących i zmieniających się potrzeb konsumenckich.

Coraz silniejszy wpływ na handel zaczynają mieć nowe technologie, które stwarzają innowacyjne możliwości zaprezentowania produktu, czy też reklamy. Najprężniej rozwijającym się narzędziem w w tym obszarze stają się media społecznościowe, które stanowią obecnie jeden z najważniejszych kanałów konsumenckich na świecie. Z portali takich jak Instagram, Facebook oraz  cieszącego się coraz większą popularnością Tik Toka, korzystają w Polsce miliony osób, a na świecie wręcz miliardy. Poza główną rolą jaką jest dostarczanie rozrywki, publikowane tam treści są często źródłem  inspiracji, które w kontekście biznesowym prowadzą do podejmowania określonych decyzji zakupowych. Przewagą portali typu Tik Tok, czy Instagram jest stały kontakt z odbiorcą oraz budowanie z nim pozytywnej relacji, co oczywiście wpływa także na kreowanie pozytywnego wizerunku danego twórcy. Publikowana tam zawartość przede wszystkim przedłuża życie danego produktu, wzbudza dodatkowe zainteresowanie , dzięki czemu możemy zaprezentować go w sposób odmienny od tradycyjnej reklamy. Skuteczność działań marketingowych w mediach społecznościowych jest olbrzymia i stale wzrasta. Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm zakłada tam swoje konta, aby wykorzystywać dodatkowe kanały promocji swojej firmy oraz portfolio produktów.

Jedną z przewag mediów społecznościowych nad reklamą, czy to na bilbordach, czy też w telewizji jest fakt, że dają one możliwości dotarcia do określonej grupy społecznej, która może stanowić potencjalnych konsumentów konkretnych produktów. Kreując strategię producenci mają możliwość dokładnie wybrać grupy docelowe i tak targetować treści, aby były one atrakcyjne dla każdego odbiorcy. To szansa na dotarcie do tej  prawdziwie zainteresowanej społeczności.

Według badań Nielsena na całym świecie ponad 30 % internautów śledzi swoje ulubione/pożądane marki w mediach społecznościowych. Prawie tyle samo twierdzi, że czerpie korzyści z sieci społecznościowych w celu poszukiwania usług i informacji o produktach oraz nowościach. Marketing Sciences przeprowadził badania dotyczące skuteczność mediów społecznościowych w pobudzaniu wśród konsumentów sentymentu do marki, ich angażowania, a także budowania lojalności klientów. Wyniki wskazały, że media społecznościowe mają coraz większy wpływ na pozytywne postrzeganie marki przez konsumentów. Dzięki portalom społecznościowym rodzą się swego rodzaju sentymenty, klienci coraz chętniej rekomendują produkty, czy usługi marki, a także są wobec niej coraz bardziej lojalni. 80% ankietowanych stwierdziło, że jeśli zauważą markę w social mediach, będą bardziej skłonni do tego, aby przetestować jej produkt. Badania dowiodły, że zwrot z inwestycji w mediach społecznościowych jest możliwy i to na satysfakcjonującym, opłacalnym dla producenta poziomie. Na podstawie analizy komunikacji 3-ech marek (Heinz, Kettle i Twinnings) okazało się, że każda z nich po uruchomieniu kampanii, zanotowała wzrost lojalności wśród konsumentów, co w efekcie przełożyło się na wysoki wzrost z inwestycji. Na każdego zainwestowanego dolara przypadał zysk w wysokości 3,34 USD.

Jedną z marek, których działania społecznościowe zostały poddane analizie był Heinz. W okresie badania na międzynarodowym fan page Heinz,  marka postanowiła wypromować wśród swoich fanów nowe produkty. Regularnie publikacje dotyczące nowości produktowych znacznie zwiększyły prawdopodobieństwo przetestowania ich przez konsumentów. Fani marki na portalach społecznościowych najczęściej reagują i odpowiadają na treści związane z ulubionymi produktami, a gdy idzie o zachęcanie ich do spróbowania nowości, właśnie systematyczność i częstotliwość publikowania contentu traktującego o nich odgrywa kluczową rolę, co finalnie przekłada się na sprzedaż. W ten sposób można osiągnąć wymarzony dla marketerów zwrot z inwestycji.

Media społecznościowe są obecnie na fali wznoszącej i będą przybierać na znaczeniu. To często działania marketingowe mogę mieć istotny wpływ na to, co znajdziemy na półce oraz na dodatkowych ekspozycjach w sklepie. Z pewnością dział marketingu może stanowić istotne wsparcie w pracy dla Przedstawicieli Handlowych. Odpowiednia komunikacja oraz kooperacja zwiększa sprzedaż, rozwija korzyści nie tylko finansowe, ale również i wizerunkowe dla firmy. Prawdopodobnie w niedalekiej przyszłości media społecznościowe będą stanowiły główne źródło reklamy wyprzedzając między innymi reklamy telewizyjne. Odpowiednie pozycjonowanie, dotarcie do potencjalnych konsumentów oraz wsparcie na poziomie lokalnym przez Przedstawiciela Handlowego przełoży się na sukcesy sprzedażowe.

Najlepszego! 31 grudnia 2021
Najlepsze życzenia! 24 grudnia 2021
Target PRO dla Caritas 16 listopada 2021
Sytuacja w rynku HoReCa 24 czerwca 2021
EURO 2020, a rynek FMCG 10 czerwca 2021
Dedykowany Handlowiec 4 marca 2021
Awans w Target PRO 5 lutego 2021
Gratulujemy awansu! 3 lutego 2021
Co nas czeka w 2021 roku? 14 stycznia 2021
Najlepszego w 2021 roku! 1 stycznia 2021
Nie kupuj! Adoptuj! 18 grudnia 2020
Fotografia dnia pracy 24 września 2020
Target PRO dzieciom 27 sierpnia 2020
Awans w Target PRO 11 stycznia 2019
Sukcesów w 2019 30 grudnia 2018
Making of Target TV 13 listopada 2018
Jesteśmy na Targach 15 października 2018

Social media

This message is only visible to admins.

Problem displaying Facebook posts.
Click to show error

Error: Server configuration issue
Dołącz do zespołu
Szukasz profesjonalnego środowiska,
w którym Twoja kariera w branży handlowej
nabierze rozpędu? Dobrze trafiłeś.
KARIERA
Dołącz do zespołu
Szukasz profesjonalnego środowiska, w którym Twoja kariera w branży handlowej nabierze rozpędu? Dobrze trafiłeś.
KARIERA
Wszelkie prawa zastrzeżone © Target PRO 2019